Tog Elton till doktorn idag


Han hostade så hemskt inatt att jag började mara om lunginflammationer och scharlakansfebrar, och Matte om RS-virusar.

Doktorn kände och kikade på Elton, ställde frågor och kallade honom för Snubben.
Jo det är sant! Han kallade Elton för Snubben!
Jag älskar den doktorn.

Iallafall, så här sammanfattade doktorn läget: 
"Snubben har ingen feber längre, och han äter bra, och sover gott, och kisset och bajset är som det ska, och han skrattar och är pigg, och han följer sin viktkurva."
    (Nu börjar jag känna mig lite halvfånig som är där)
"Men du säger att du har halsfluss, och han låter faktiskt lite rosslig, så vi tar ett snabbtest i halsen."
    (Nu vill jag nästan krama honom)
"Och det är klart att man blir orolig, särskilt när Snubben är så liten."
    (Nu skakade jag hand med honom)



Testet visade att lillskiten bara är förkyld. Puh.

Och nu ligger båda dom två små och sover, och den stora är och tränar, så jag ska lägga mig i tv-soffan och bläddra i en sprillans ny Elle Interiör tidning.
Okej, jag fick den med posten i måndags, men har inte hunnit öppna den än.
Sådant är livet som småbarnsförälder.

image185

Snubben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback