140 slag i minuten, och 22 cm livmoder

Var på MVC igår och lyssnade och mätte. Är redan i vecka 23!
Och Kotten är nu stor som en honungsmelon ungefär.
(Var det inte en kiwi nyss?)
Känns helt obegripligt.

I förrgår fick jag dom första rejäla kickarna, som t om Mattias kunde känna med handen.
Mycket mycket märkligt. Och alldeles underbart. Kom lite tårar.
Fast det är ganska vanligt med såna nu. Gråter mest varje dag.

Men igår skrattade jag så att jag höll på att kissa ner mig.
Matte svarade på ett telefonsamtal som visade sig vara ett gratis erbjudande från en lokal tvättfirma. Vi hade blivit lottade att få en valfri möbel tvättad utan kostnad.
Matte tackade nej.
Men sen kom vi på att dom skulle ha fått ta sig an våran ärvda bäddsoffa i svart tyg.
Den är så trasig och skabbig och full av målarfärg, barn- och kattspyor och Sörens jävla vita katthår jämt att bara tanken på att försöka få den ren är så absurt skrattretande. Den är färdig för soptippen. Inte ens Myrorna vill ha den.
Skulle varit kul att se tvättfirmans min.

Annars...?
Har haft så fullt upp att jag inte hunnit blogga i samma utsträckning som tidigare, förlåt!!

Just ja! Vi har köpt ny barnvagn:

26019-109

Med plats för flera.

Eddie ligger skönt inbakad som en liten kåldolme, och sover jättebra även i tjugo minus.

26019-108

Och så här blev färgen i hans rum:

26019-110

Jättemysigt. Men fortfarande lite småfix kvar. Men nu har han äntligen ett eget rum.

Kommentarer
Postat av: Yurika

Hej vännen!

förundras över den fina rummet som herr Eddie har! wow! Idag har vi vvarit iväg på MIO och inhandlat hallmöblerna, fick dom i alla hjärtans dags present av min snälle man! ( YIPPIE!) Så nu är den fula stora vita garderoben borta och vi har en stor öppet hall som vi har upptäckt går att måla! så nu har jag lite att göra hädanefter. Ska ta kort och lägga ut det på bloggen så du får se resultatet! Ringer dig imorrn och skvallrar,kanske en kaffe på måndag. Alva ska vara på dagis till halv 3 så jag är barnfritt tills dess,ska dock sova kanske till 11 eft jag jobbar natt.Höres! krama herr Eddie från fröken Alva..

Postat av: Jenni

Tack gumman! Och stort grattis till en sån fin äkta make! Vilken present.

Jag bjuder på kaffe på måndag, det är bara att komma förbi. Kram

2007-02-10 @ 19:06:07
Postat av: Agnes

Okej. Han har ett eget rum, men var ska jag sova då?

2007-02-10 @ 21:43:06
Postat av: Jenni

Haha! Du får den stora äran att inviga våran 2-minute-airbed som vi har köpt på TV-SHOP.

2007-02-11 @ 12:56:56
Postat av: O L G A

Vad härligt att va gravid! Glad att allt går bra!

2007-02-11 @ 22:17:29
URL: http://staffli.blogg.se
Postat av: Jenni

Jo, det är himla mysigt. Och den här gången är det en riktig liten akrobat därinne... =)

2007-02-13 @ 10:37:01
Postat av: Charlotte

Hej där... jodu tack själv, var mycket mycket trevligt!!Ha det bra så höres vi. Kram kram

2007-02-13 @ 17:56:24
URL: http://mariecharlotte.blogg.se
Postat av: Jenni

Vill höra allt efter helgen, ska vi ta en fika eller nåt till veckan kanske?

2007-02-14 @ 19:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback