Namnkris?



Sixten?
Mjae, jag vet fortfarande inte.

Jag tycker ju om dom lite gammeldagsa namnen, men för barnets skull vore det ju bra om dom dessutom var någorlunda internationellt gångbara.
Vi har därför strukit dom könsneutrala namnen från listan (typ Nils-Ulla, Stig-Inez och Siv-Bertil). Och det har ju strypt utbudet endel...
Konstigt nog har jag av någon anledning snöat in på E-namn. Finns massor med fina!
Men vill man verkligen ha en E-kull? Jag fnissar själv lite självbelåtet åt födelseannonser som lyder: "... fick en son som ska heta Anders. Syskonen heter Anna, André, Adam och Anneli."

Men om det blir en pojke ska han iallafall heta Arne i andranamn, efter den morfar jag aldrig hann träffa.



Drömde inatt att förlossningen startade. Det gick inte så bra. Det slutade med att jag sprang runt naken på MVC och letade efter mina blodgruppspapper, och barnmorskorna ringde efter polisen.



Bara tio veckor kvar nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja tänk vilka roliga drömmar man kan ha, skönt att vakna till verkligheten en sådan gång.
Sixten låter fint tycker jag, passar till Edvard, ni kommer säkert på ett bra namn speciellt när man ser bebisen då ser man om det passar.
Ha en trevlig o härlig påsk och tack för senast, det var så roligt att få rå om er.
massor med kramar från oss

2007-04-04 @ 21:19:30
Postat av: Anonym

Tack själva för att ni skämmer bort oss så mycket! Kraaaam

2007-04-08 @ 17:24:27
Postat av: O L G A

Hade besök idag av en liten gosse med det fantastiska namnet ELDAR.

Så spännande att det närmar sig!!! Avundas din härliga mage!

Postat av: Jenni

Åh vilket namn! Men så börjar det ju på E också. =)

2007-05-10 @ 18:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback