Dr. Frasmus på bejbistitt

Vi har skaffat barnvakt (tusen tack Gunnel och Anders) och ska gå på bio imorgon.
Parveln fyller en månad och vi drar iväg. Det kanske är lite fräckt, men det ska bli skönt att komma ut en sväng utan bejbis. Jag har ju varit hos honom varje sekund sedan vi kom hem från BB.

Men först ska jag klara av ett besök på Amningsrådgivningen igen. Bara att gå dit känns mer eller mindre som ett trauma. Har dock haft min gode vän Frasse här på bäbis-titt idag, och det har nog klarnat mina tankar litegrann. För så här är det: jag kan inte ens tillgodose en fjärdedel av min sons faktiska matbehov, och måste sitta och pumpa brösten under den dyrbara tid jag har då han sover. Och då skulle nog jag också behöva sova.

Frågan Dr. Frans ställde var: Ska du vara en trött och deppig mamma som försöker amma, eller ska du vara utvilad och gladare med ett flaskbarn?

Jag funderar fortfarande. Känns som att det inte blir rätt hur jag än beslutar mig. Får se hur det går imorgon.

Till dess så kommer det lite nya bilder på en nyäten liten pojke. Han kan äta sig till koma.

26019-4126019-4026019-3926019-38

Visst är han väl det vackraste?

Nä, tänk om man skulle ta och fila naglarna? Jag har tänkt göra det i tre dagar, men det har inte blivit av än...

Kommentarer
Postat av: josse

fan va fin han här :) Hade vart kul att se han nu, men de dröjer säkert int så länge tills man är i ume igen :) En massa kramar till er å några pussar till Edvard :) //Josse

2006-05-05 @ 11:13:10
Postat av: Anna

Jag tror det blir bra hur ni än gör! Ha så mysigt på bion och ring inte hem hela tiden...Jag längtar efter er och verkar ha "postlådefobi"...
Kram Anna

2006-05-05 @ 22:29:23
Postat av: Rosvikstjejen

Hej Kusin!
Här är din äldsta kusin som "talar". Grattis till er båda! En underbar liten krabat. Edvard är ett utmärkt namn, hade det själv som val när Oskar föddes. Men, det blev som sagt en Oskar!
Jenni, vad härligt roligt du skriver. Känner igen mig själv. Kram till er alla.

2006-05-09 @ 19:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback