Thirty something

Jag överlevde.
Det gick bra.
Och jag hade faktiskt ROLIGT på min trettioårsdag!

TACK!!! För allt mina härliga vänner och underbara familj! Jag blev så otroligt bortskämd.
Jag kör väl presentlistan (mest för min vän Lois, det är tradition), tacktalen och en kort sammanfattning av dagen:

Fika på sängen kl. 07.00 av min söte man (te och knäckebröd - inte alls fattigt, jag ÄLSKAR knäckebröd just nu), samt ett par härliga mjukisbrallor att ha till förlossningen och ett presentkort på fotvård. Purrr.
Sen somnade vi om ganska fort.
När vi vaknade igen åt vi second breakfast: våfflor med hallonsylt och glass, tillsammans med våran inneboende Challe.
Alltså, vi åt inte henne, utan hon deltog.

Tänkte att vi skulle slappa bort dagen med film (The 40 year old virgin) och kaffe, men vid 12-13-tiden kom mammi och pappi med Pontus och Martin och överraskade oss! Vi fikade tårta, och jag fick fina teckningar av monsterungarna Silje och Leo, en tavla och ett hjärta av Poppo, pilgrimliknande smycken av storasyster med karl, samt halsband och örhängen från Kerstin Öhlin Lejonklou av mor och far! Åh så mycket fint. Tusen tack!
Mitt i allt det här kom Åke med alkofritt vin och ett gigantiskt vinglas. Thanx sweetie!
Vi fikade lite till.

Sen är det lite blurrigt. Tror att nästa som kom var Åsa och Jocke. Dom hade med sig ett helt lass med paket från henne och Challe. Små fat och skålar, ett kakfat (mycket passande!) och en as-snygg brödlåda. Allt som jag gått och suktat efter nån vecka innan.. tack darlings!
Jag tror att det var nu jag insåg att det var dags att kliva ur pyjamasen och in i någonting mer "uppklätt".

Sen kom Bengan. Det är Mattes farmors nya kille. Han är 85 år och höll ett litet tal när han räckte över en jättevacker bukett med tulpaner. Det var väldigt tjusigt. Jag fick tårar i ögonen. Kändes så högtidligt på nåt vis. Kort därefter kom också hans söta flickvän Astrid. Dom är så fina ihop.
Vi bryggde lite mer kaffe. Och fikade lite till.

Sen ramlade min bonusfamilj in skrålandes "Ja må ho leva" - Gunnel och Anders och Josse, Maria med Tomas och Elias i ett sorl av leenden och blombuketter.
Vi fikade en gång till.

Och jag fick värsta lyxpaketet på Spa av Familjen Töntilainen, dvs Mattes familj. Det presentkortet ska jag använda om några månader när jag känner mig som mest ruggig och urmjölkad.. tack tack tack allihop!!!

Kort därefter kom min systeryster hit från jobbet, och då langar hon och Martin fram sin present:
En burk kattmat. OCH superfina örhängen från Efva Attling och ett presentkort på make-up-lektion med en make-up-artist på Make-up Store. Jag ska bli så djääävla snygg! Pusspåer muppar!

Matte passar sen på att ta fram några paket som han "sparat". Och utav Stina, Agnes, Lois, Susie, Alex, Anna och Jovo får jag min tekanna!!! Har spanat in den läääänge. Plus ett presentkort på skönhetsalong. Puss å tack på er sötisar!!

Och så får jag ett till paket av min älskling.
Den jävla token har gått och köpt en flowerpot-lampa åt mig!
En rööööd!
Och den är så perfekt ovanför vardagsrumsbordet!
Han är galen.

När alla underbara presenter är öppnade har folket hunnit blivit hungrigt igen (hur är det möjligt?), så nu värms det på pajer och sånt, och ölen kommer fram.
Den är visst mycket kall och god.
Den tar slut fort.
Som tur är har en del födelsedagsfirare varit så förutseende att de tagit med några flaskor vin också.
De går också åt rätt fort. Varierande kvalitet på varorna dock.. men de intas ändå med stor entusiasm av tex Mattias.. Martin har slutat snusa och försökte sätta nåt slags rekord i chipsätning tror vi.

Framåt kvällen kommer vinylsamlingen fram också, och av någon anledning är Santana en favorit. Det ska även finnas dokumenterat hur Matte, Martin och Guran utför nån slags dans i vardagsrummet.
Skicka över bilderna Åsa!

Det skålas massor, dansas mycket, kramas ännu mer och planeras utgång. Jag och mamma flyr detta kaos ett ögonblick och spelar Vänd-tia med Pontus. Sen bäddar vi ner honom i sängen.

Och nu börjar gästerna droppa av. 12 timmar efter att de första kommit. Det är en lyckad fest det!

Vilken dag!
Vilken kväll!

Vilken natt.
Jag sov med Pontus och Matte somnade på toagolvet.
Han gjorde en repris av Alexandras trettioårsfest, och ni som var där vet ju hur det låter...

Det finns också inspelat.

Hehe.

Nåja, tack alla för att min stora kris-dag blev så bra som den bara kunde ha blivit!

Och tack för alla sms och telefonsamtal!

Love you darlings, puss puss pussss








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback