2 000 000 kronor...

... är lånelöftet vi utan vidare fick från banken!
Och ändå räknade våran banknisse med 6 procents ränta och att jag ska vara mammaledig.
Vi skulle trots detta klara ett lån på 2 mille helt galant!
Det känns mycket märkligt.

Men hur är det nu man säger? "Med inkomster kommer utgifter"?

Skulle skjutsa brudarna till Grubbe igår kväll. När vi kom dit började Forden krångla.
Den vägrade i sten att starta. Helt död. Inget som helst liv. Total flatline.
Vi fick ta ström från Åsas Saab för att få den att tända.

De va inge roligt.
Jag började grina. Ville slå på bilen. Och sparka på den.

Jag reagerade på ungefär samma sätt förra fredagen då vi fick en parkeringsböter för att Matte körde fram till porten för att hämta mig innan husvisningen.

Jag är väldigt mycket gravid nu.

Matte förklarade detta för parkeringsbolaget, som lovade att "fixa" bötern.

Mina hjältar.


Ps.
Det där huset som vi bjöd på i tisdags.
Det gick för enmiljonsexhundrafyrtiotusen.
Satan så bittert.


Kommentarer
Postat av: Agnes

Satan. Jag hörde ju att ni hade budat på ett hus men vi var ju så upptagna med att prata om parkeringsböter så jag missade att höra hur det var med det där... ska ni bli hemmansägare???

2006-03-10 @ 13:21:17
Postat av: Yurika

hus? vart,när? och vad avis jag blir!!! kanske harni nån källare jag och Björn kan hyra? VILL OCKSÅ HA HUS!

2006-03-13 @ 20:17:04
Postat av: Helena

Nää men är det sant, är ni på husjakt, då är vi i samma branch.. tänkte jag säga.. vi har samma problem i alla fall. Va kul! Vad är det ni är ute efter då? Och... föölåt GRATTIS GUMMAN! Tusen kramar till min älskadde Jenni. Älskar dig! -hur många dagar är det kvar nu då förresten på grodan?

2006-03-14 @ 19:04:33
Postat av: Helena

kolla in det här då..

http://www.guide-to-thailand.com/morik/sv/ratan/

2006-03-14 @ 19:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback