Tillbaks i schtään

efter att ha luffat runt i Norrbotten och Jämtland ett par veckor.
Vi har bott i olika stugor och hem och blivit alldeles för bortskämda.
Hur ska vi nu klara vardagen utan flera extra-armar?
Och mat som vi inte behövt köpa eller laga på flera veckor, har nästan glömt bort hur det går till.
Vilka fantastiska familjer vi har! Tack igen, för allt.
Synd bara att ni ska bo så himla långt bort allihop.

Och vilka fantastiska vänner vi har! 
Sån otrolig tur att så många bestämt sig för att pipa upp till Östersund samtidigt.
Det var jättelänge sen vi träffade många av er!
Eddie blir så bortskämd med en massa superfina presenter.
Och folk är helt oense om vem av oss han är mest lik.

Förresten, du, mamma, nu har jag klurat ut varför jag fick så lite i föräldrapenning den här månaden.
Jag hade missat att söka för hela juli.
Så det var inte så konstigt.
Försäkringskassan är en djungel.
Måste ringa och kolla hur jag löser det här imorgon.


För er som inte träffat skrutten än, eller på ett tag:

Nu kan han rulla över på sidan. Men det är nog egentligen misslyckade försök att sätta sig upp, och så tippar han åt det ena eller andra hållet.
Och så han har hittat rösten. Hans favoritljud är nåt slags salivspottande rullande r-ljud.
Han sover nästan hela nätterna, men bökar och stökar så mycket i sömnen att hans föräldrar sällan känner sig utvilade.

Nåja, det var det, så länge. Puss å kram på er allihop.

Här är sötisen, vid Storsjöns kant.

26019-71


Kommentarer
Postat av: Agnes

Jag saknar er. Och vad han växer. Och vad söt han är. Puss.

2006-08-02 @ 08:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback