Larvig Jenni

Matte har bara varit borta i en halvtimme men jag saknar honom redan. Det är nästan lite hemskt. Det gör på fullaste allvar fysiskt ont i kroppen att skiljas från honom. Mitt hjärta, min vän, mitt allt.
Han sitter på tåget till Stockholm nu, och ska tävla i karate imorgon. Han är jätteduktigt på att slåss. Men jag är ändå lite orolig. Fast bara han använder sina vassa knän så kommer det nog gå bra. Vi har packat en rejäl matsäck också. Det är lite mysigt med tågresor på det viset.

Jaha. Så var man alldeles ensam då på sin lediga helg. Ja, fast jag har ju två stycken råmande katter som sällskap förstås. Hur är det möjligt att såna små djur kan låta så fullkomligt eländigt? Och högt. Och länge.

Nu ringde telefonen. Det var Enok från jobbet. Jag får jobba extra imorgon. Jippie. Då slipper jag ju gå runt och vara ledig helt utan mening. Och så får jag ju kval-ersättning. Inte illa.
Få se nu.. då har jag jobbat åtta av dom nio senaste dagarna.
Ja ja.

Jag börjar snart på nytt jobb förresten! Ska gå på ett vik uppe på RP from 1 december och fram tills hemmafruperioden på havandeskapspenning. Skitkul! Jag trivs jättebra där! Bara jag inte gör bort mig. Har iallafall lärt mig hur kaffebryggarna fungerar nu..

Äsch, nu tar jag ett bad och sen går jag och lägger mig. Puss puss på er

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Hej
Vad kul att du fått ett långvick, skönt att veta vad man skall göra, det blir mindre stressigt då.Oj vad många dagar du har jobbat i sträck, hur går det med ryggen då? Idag ska vi fara och hämta fårskinnen, hoppas det blir ett som passar er, samtidigt skall vi passa på att fara till tomtelandet som dom har i skellefteå, dom har massor med fina saker där, kul att se iallafall. Igår var vi till Josse och hjälpte henne ställa iordning lägenheten efter tapetseringen, blev superfint.
Längtar tills vi får träffa er igen.
Kram Gunnel

2005-11-19 @ 07:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback