Rutiner?

Vad är det?

Och vad gör man egentligen när man är mammaledig?
Promenerar har jag förstått, men sen då?

Lille Plupp har börjat göra lustiga små pipljud, och vi vill nog påstå att det går att locka fram små leenden ur honom, vad än böckerna säger. Eller hur Gunnel? Tusen och tusen tack för att du och Anders kom hit och hjälpte oss!! Det var underbart att få sova lite mer än vanligt, slippa diska och jättehärligt att gå på bio (som vanliga människor...). Vi såg Mission Impossible III. Den var helt ok.

Det gick bra på Amningsrådgivningen också. Jag grät en hel del såklart, och var livrädd för att testa att amma honom. Som tur var hade farmor tippat i honom så mycket mat innan vi gick dit att han inte orkade öppna ögonen ens, och än mindre munnen. Så vi pratade bara igenom situationen, kontrollerade tissarna och barnmorskan Lena tyckte helt enkelt att jag skulle stoppa tillbaka tuttarna innanför tröjan och låta det räcka nu. Hon sa även åt mig att vara stolt över att jag kämpat på i över en månad, så det tänker jag vara.
Nu ska jag trappa ner pumpningen, så ska nog mjölkfabriken förhoppningsvis sina om ett par veckor.
Jag är inte överlycklig över att jag inte kan amma, men det känns ändå som rätt beslut. Och Skrutten verkar ionte ha nåt emot att dricka ur flaska.

Här kommer några fler kort på honom:

26019-4526019-4426019-42

Och så våran andra lilla kille såklart.

26019-43

Han gör också lustiga små pipljud ibland.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Visst är det skönt när man tar ett beslut. Självklart gör du det som är bäst. Det finns faktiskt fördelar med att ge flaska. Mattias kan ta E och du får lite ledigt :).
Vilken fin kissebebis ni har. Sort?
Själv har vi två Norska skogkatter.
Sköt om er//Storkusin

2006-05-11 @ 06:58:47
Postat av: Rosvikstjejen

Sorry, skulle skriva mitt bloggnamn. Men nu vet ni...

2006-05-11 @ 06:59:22
Postat av: farmor o farfar

Hej på er
Härliga bilder på prinsen, här i Budapest har vi det jättebra, igår var vi på ett jättemysigt ställe, slottsparken, där åkte Anders o jag Gammeldags hästdroska gick runt och hade det mysigt, vi har även varit på en dansföreställning typ riverdance, mycket bra, idag ska vi in och SHOPPA och på eftermiddagen skall vi hjälpa Karl Erik på ambassaden, blir kul att få se hur det ser ut. Till helgen skall vi fara på fina kur bad, och vi skall fara upp på ett berg där dom har en barntågbana med ånglok som vi skall åka med, det blir kul speciellt för pappa. Ja vi får se så många fina ställen här, tiden går ju så fort, jag vill stanna länge. Vi längtar efter Edvard o även er såklart, ha det så bra. Jättemånga kramar från oss.

2006-05-11 @ 09:36:32
Postat av: vi rosvik

Hej på er och grattis till prinsen han är jättefin. Vi väntar på vår lilla som finns i Lina´s mage. Hälsningar Margaretha, Urban och Linus, Lina o Johan

2006-05-13 @ 17:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback