Tvåbarnsföräldrar

26019-141


Det känns fortfarande helt overkligt.



Funderar på om jag ska lägga upp lite snaskiga förlossningsbilder och sånt här, men dom har en tendens att innehålla för mycket bröst, blod och dubbelhakor. Ska se vad jag hittar.


Sååå.... 
Den finska barnmorskan hade rätt!
Vi åkte in till förlossningen vid 21-tiden och 02.13 föddes Elton tillslut.
Och jämfört med förra gången var det här en picknick.
Tack vare E P I D U R A L .

När den väl var satt behövde jag inte ens lustgasen längre. Jag och Matte satt och fikade mellan värkarna, och kunde i lugn och ro sitta och prata och kära ner oss i varandra.
Istället för ändlös smärta fanns bara andlös förväntan.

image143


Men så plötsligt var det dags att krysta, och då ville jag gå hem.

Fy faaaaaan i helvetes jävla skit vad ont det gör.

Jag låg (min vana trogen) och vrålade: "Det gåååååår inteeeeee! Jag kan inteeee! FAAAAAAN!"
Och sjukvårdsbiträdet: "Jooodåå!"
Och Mattias: "Jag ser huvudet!"
Och barnmorskan: "Om du slutar skrika och trycker till istället så går det här bättre."

Och efter sex-sju fasansfulla minuter sprattlade han ut i världen.
Lite blå till en början men alldeles perfekt och doftande av blommor.
Det är helt galet vad gott en nyföding luktar.

image144

Nu har vi varit hemma ett par dagar, och tillvaron rullar på.
Mattias och Edvard hänger med varandra hela dagarna, medan jag och Elton vilar upp oss.
Idag har han varit vaken i tre timmar ungefär.
Han öppnar ögon och mun för att få en flaska mat, eller två.
Och sen somnar han där man lägger honom.
Ibland i soffan.

image145

Men oftast panna mot panna med mamma.

Han är så tyst och lugn att man nästan (men bara nästan) glömmer att han kommit till oss.



Tack för alla fina kommentarer, blommor och små presenter!
Det är så roligt att så många delar våran lycka.

Största kramen på er  //Jenni


Kommentarer
Postat av: Åsa

Oj!! Vad fina ni är. Har nog inte sett några vackrare bilder! Måste bero på objekten..

2007-06-27 @ 00:22:03
Postat av: Elsa

Stort grattis till det nya underverket! Och vilken tur att det inte blev en Sixten, Elton är ju ett superbra namn!
Kram Elsa

2007-06-27 @ 16:28:47
Postat av: Vicki

GRATTIS till hela familjen! Hoppas vi kan ses en sväng när vi är i Ume!
Kramar från Vicki å Linda

2007-06-27 @ 17:44:30
Postat av: Charlotte

Så otroligt underbara bilder..... Kram på er //Charlotte

2007-06-27 @ 19:00:53
Postat av: Jenni

Åsa: Kom och hälsa på!
Elsa: Tack för peppningen, det är SVÅRT med namn. Hur trivs ni i lägenheten förresten? Dags för några färska
nördmail, eller hur? Pusspåre!
Vicki: Vi har inga planer på att lämna Umeå än så länge, men när är det ni åker uppåt? Skulle vara skitkul att ses! Kramen
Challe: Baby. Fan vad svårt det är att hitta tid för det där telefonsamtalet... sorry! Tänker på dig och undrar hur det går med jobb och allt. Ska verkligen försöka ringa dig (och några andra) imorgon. Ikväll blir det bara att slappa. Pussss

2007-06-27 @ 20:01:31
Postat av: Susi

Tjingeling tvåbarnsmorsan. Elton ser ut att vara en fin kille, mycket söt. Och ett fantastiskt namn. Ta hand om er nu. Kram.

2007-06-28 @ 14:18:26
Postat av: Jenni

Puss på dig Suss!

2007-06-29 @ 10:32:15
Postat av: O L G A

Å så underbart att läsa - och se! Bra gjort! GRATTIS, GRATTIS (till hela er familj)!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback