Grodan!

Den 7:e april, klockan 16.23, efter 16 timmar med sanslösa värkar, och en timmes förtvivlat krystande kom han då äntligen ut, våran älskade lilla skrutt.

Det finns inte ord.

Han är det vackraste vi nånsin sett (trots att han ser ut litegrann som en tunnhårig gubbe), och han har precis rätt antal fingrar och tår.

Vi har just kommit hem från BB, och det känns jättebra. Om än en lite panikartad start med en maffig bajsblöja, och obefintliga rutiner vid sådana...

Grodan!

Så här såg han ut när vi klev innanför dörren. Supersöt i sin alldeles för stora overall.
Allt vi skaffat ser enormt ut.
Det är ju en rätt liten plutt på 49 cm och just över 3 kilo.

TACK ALLIHOP för alla fina sms, och FÖRLÅT mitt otaktiska och okänsliga drag att skicka iväg ett sånt "jag-är-nu-öppen-fyra-centimeter"-mail från förlossningssalen och sen vara knäpptyst.

Men nu vet ni nog alla att allt gick bra till slut.


Jag är mamma.

Och Mattias är pappa.

Vi har en son.




Kommentarer
Postat av: farmor o farfar

STORT GRATTIS,Vilken sötnos. Äntligen är väntan över för oss alla, ett barnbarn till att få älska. Vi längtar till vi får se honom, det dröjer inte så länge innan vi kommer.
Kram på er alla tre

2006-04-09 @ 14:24:48
Postat av: Stora-Syster

Jag och min familj har beundrat fotot, vi vill bara säga:
JÄTTE GRATTIS!
Många Kramar... från oss alla!

2006-04-09 @ 17:35:44
Postat av: Agnes

Jakten på världens sötaste groda är över!!!

Jag har just svurit ve och förbannelse över att inte NUS har färska bilder på webbisar. Idioter! Jag har googlat, kollat på webbisar i Lycksele och i ren förtvivlan gick jag in på Landstinget Dalarna så att jag i alla fall skulle få se nåra bebisar... men det var ju grodan jag ville ha. Å sen kom jag på den brillianta idén att kolla in din blogg. Och vad ser man... världens finaste bebis. Och jag grinar igen. Han är så fin! Ni är så fina och jag är så glad flr er skulle. Många tusen kramar från mig!

2006-04-09 @ 19:45:02
Postat av: stina

Men så bedårande! Är så stolt över er.
Mycket bra gjort!

2006-04-10 @ 03:22:25
Postat av: Yurika

Så underbart liten kille! Super grattis!

2006-04-10 @ 11:18:47
Postat av: Tant Louise

Åh, han är ju alldeles perfekt!!! Längtar efter att se honom på riktigt! KRAMMMMMMM

2006-04-10 @ 12:24:46
Postat av: Mormor

Han är alldels underbar vi älskar honom redan men ska han verkligen heta Alfons som Malin sa ?
Älskar er alla Mormor & Morfar

2006-04-10 @ 14:47:15
Postat av: Charlotte

Wow... såå himla fiiin... Vilken goding.. GRATTIS!!!!!!

2006-04-11 @ 20:58:19
Postat av: Åke

Härligt ni har en go grabb där

2006-04-11 @ 21:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback