Måndag

Oj vilken häääärlig helg jag har haft! Vi försökte gå ut och käka i fredags med mupparna (syster och hennes sambo) men det var ju helt omöjligt att få bord nånstans. Efter att ha vandrat stan runt några varv fick syster ont i fötterna, så vi bytte skor. Kände mig som en transa när jag klapprade runt i hennes vita spetsiga högklackade skinnpjuck i jakt på mat. Till slut blev det kinesiskt. Trevligt och gott. Kanske Banana Fritata (sjunges med samma melodi som Hakuna Matata) är den craving jag letat efter?

I lördags inte många knop gjorda. Bara lökade hela dagen. Mysigt. Matte har varit hemma från några träningar oxå - han tog emot en spark med huvudet i onsdags, inget allvarligt men nog för att vila ett par dar - så vi har fått softa ordentligt ihop. Känns nästan som en mini-semester. Fast hemma.

Våffelfrukost på söndagen. Spelade Doom 3 och klämde några Six feet under avsnitt. Sen på kvällen for vi ner på Station och såg Damien Jurado. Fantastiskt mysigt! Att det gått två år sen han var här och spelade sist. Lite kasst ljud, men ändå en bra konsert. Ohio som sista låt. Det kom en tår.

Och nu är det måndag kväll och jag ska snart gå till jobbet. Natt-veckor. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback