Iron lady

Mina järnnivåer är okej igen!! Var hos barnmorskan i förrgår och fick godkänt. Alla värden är bra, och jag är negativ där det är positivt (hepatit, hiv och sånt).

Nu är det bara mina knepiga hjärtklappningar som är under utredning. Var hos en läkare i onsdags, och en annan igår. Dom kollade EKG och blodtryck och nya blodprover. Och så fick jag ett 24-timmars EKG fasttejpat på bröstet igår. En massa sensorer och kablar och så en bandspelare stor som en pocketbok på magen. Den ska spela in min hjärtrytm.
Fast jag smyger runt och låtsas vara värsta undercover-knarkspan-polisen med smyglyssningsapparatur under skjortan... Inte så glamouröst som i TV-deckarna måste jag dock meddela. Kliar och skaver som faan.
Men snart ska den av, tack och lov. Bara tio minuter kvar faktiskt.

Annars så...? SNÖ!! Nu är det äntligen vitt och ljust ute!

Och så har jag slutat mitt gamla jobb! Vi träffades en sista gång i onsdags och fikade tårta (landstinget bjöd hör och häpna), och klappade varandra på axlarna. Lite konstig känsla att det är över nu efter nästan två år. Man tar sina sandaler och tepåsar och böcker och går hem. Och ska inte tillbaks.

Men nu ska jag plocka bort elektronik från tuttarna, så ha det bra hörrni, puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback